10 дек. 2020 г.

Мурсу и Марсу на «Мерсе» – Кирси Куннас – С финского – Геннадий Михлин


(Для детей)

Мурсу (Морж) с другом Марсу (Морская свинка)
поехали на «Мерсе»
куда-то веселиться.
И надо ж так случиться –
в обочину свалиться!

Мурсу с другом Марсу
надежно позабыли,
Куда они спешили.
«Педали отказали»  
как им потом сказали.

И «Мерседес», о, Боже,
запамятовал тоже:
летела ль муха мимо,
иль мухобойка била...
Очнулся лишь в канаве,
где комаров навалом.
*

Mursu ja Marsu ja mersu

Mursu ja marsu lähtivät mersulla
jonnekin huvittelemaan.
Mutta kun jarru luisti
ja mersun tieltä suisti,
meni molemmilta muisti.
He joutuivat vain kuvittelemaan
mihin kumman piti kummankin,
niin Mursun kuin Marsunkin
ajaa mersulla.

Meni mersultakin muisti
kun jarrut luisti ja tieltä suisti.
- En muista pätkääkään,
en kärpäslätkääkään
saati kärpästä, joka ojaan suisti.

Комментариев нет:

Отправить комментарий